Ce vom fi…

<>

Virgiliu Popescu,

ANALIZA SWOT

În urma analizei activitatii pe perioada 2003-2005 si a situatiei actuale în Colegiul National „Ecaterina Teodoroiu” Tg-Jiu, judetul Gorj, se constata urmatoarele:

PUNCTE TARI:

* Scoala dispune de personal calificat în general de resurse umane de valoare – majoritatea cadrelor didactice cu gradul didactic I, doi doctori în specialitatile stiinte filologice si istorie. Personalul secretariat specializat în utilizarea calculatorului. Media de vârsta a colectivului este de 40 ani – vârsta propice afirmarii profesionale depline;
* Materialul uman (elevii) cu care se lucreaza are valoare ridicata – mediile minime de intrare în urma examenelor în jur de 9,00;
* Baza materiala cu accent pe disciplinele informatica, fizica, chimie si biologie.

PUNCTE SLABE:

* Comoditatea unor cadre didactice, viziunea rutiniera si, uneori, lipsa spiritului de echipa;
* Nefinalizarea schimbului de generatii în colectivul de cadre didactice;
* Neimplicarea tuturor angajatilor la nivelul maxim în realizarea sarcinilor de serviciu;
* Neîmpliniri în activitatea de formare continua;
* Nesincronizarea activitatilor de întretinere a bazei materiale cu celelalte unitati scolare din incinta complexului scolar.

OPORTUNITATI:

* Necesitatea realizarii unui CDS atractiv si diversificat;
* Încheierea de contracte cu agentii economici în vederea realizarii de fonduri extrabugetare prin folosirea adecvata a spatiului excedentar;
* Modernizarea bazei materiale existente;
* Adoptarea unui stil managerial adecvat;
* Realizarea unei autonomii financiare pe anumite directii;
* Obtinerea de rezultate deosebite în concursurile scolare;
* Realizarea unor parteneriate cu diverse organisme locale,
* Introducerea unitatii scolare în circuitul international scolar prin realizarea unor programe educationale cu unitati scolare din Comunitatea Europeana;
* Cresterea numarului de elevi din „zona foarte bine” (medii generale peste 9,00);
* Realizarea unui plan de scolarizare realist în functie de cererea pietei si nevoile scolii;
* Realizarea unui parteneriat real profesor – elev.

AMENINTARI:

* Cantonarea unitatii de învatamânt în profile traditionale;
* Inertia unor cadre didactice, viziunea rutiniera;
* Lipsa de flexibilitate în relatiile cu elevii.
*

Având în vedere analiza SOWT, ne propunem urmatoarele :

INTENTII CONCRETE:

A. DEZVOLTAREA BAZEI TEHNICO-MATERIALE

* Dezvoltarea bazei didactice prin amenajarea a înca doua laboratoare de informatica (în acest mod vor exista patru astfel de locatii);
* Amenajarea laboratoarelor de fizica si chimie existente la standarde moderne;
* Realizarea unei biblioteci moderne, informatizate cu sala de lectura;
* Proiectarea si realizarea unui laborator de chimie conform cerintelor unui învatamânt modern la standarde europene;
* Amenajarea la standarde superioare a unui cabinet de geografie si un cabinet de istorie si stiinte sociale în totalitate informatizate;
* Amenajarea unei baze sportive în aer liber la standarde europene;
* Dotarea Colegiului cu statie de radiodifuziune locala;
* Reabilitarea si dotarea cu mobilier modern a etajului II din Caminul – internat pentru a fi introdus în circuitul turistic scolar;
* Reorganizarea spatiului de acces în incinta Colegiului:
* miniparculet;
* spatiu de parcare;
* cladire post – control agenti de paza;
* alee de acces.
* Amenajarea unui cabinet de documentare si perfectionare a limbilor straine în vederea integrarii europene.

B. PROCESUL INSTRUCTIV-EDUCATIV SI FORMAREA CONTINUA

* Introducerea sistemului AEL educational;
* Instruirea întregului personal didactic în utilizarea tehnicii de calcul;
* Integrarea orelor din toate ariile în sistem informatizat;
* Formarea grupelor de excelenta si stabilirea unui program eficient de pregatire a elevilor pentru concursurile scolare;
* Obtinerea de rezultate foarte bune la examenele nationale;
* Realizarea unei palete cât mai largi de activitati extrascolare atât cu elevii externi cât si cu cei interni;
* Stabilirea unui parteneriat real scoala-familie;
* C.D.S. adecvat;
* Pregatirea pentru viata si integrarea în U.E.

C. PARTENERIATE SI PROGRAME INTERNE SI INTERNATIONALE

* Stabilirea de relatii profesionale cu unitati scolare din tara si strainatate;
* Participarea elevilor la concursuri organizate la nivel national si regional;
* Formarea de colective de profesori pentru elaborarea de lucrari de specialitate;
* Stabilirea de parteneriate profesionale si realizarea unui program educational tip SOCRATES si eventual COMENIUS;
* Baza materiala si didactica buna si foarte buna;
* Conditii ambientale decente;
* Realizarea unui colectiv – tip familie – cu o structura organizatorica tip retea;
* Întretinerea localului scolii prin reparatii curente efectuate cu finantare de la buget repectiv din fonduri extrabugetare;
* Modernizarea bazei sportive în aer liber si a spatiilor de camin si cantina;
* Amenajarea cabinetului de consiliere.

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support